KL Weather Forecast

KUALA LUMPUR WEATHER

PN Google Calendar

#planetariumnegara #mosti #terukirdibintang #keytothespace #astronomi360 #merakyatkansains #menginsankanteknologi

DISCLAIMER

Disclaimer - This site is only for educational purposes and not for profit. Some images are copyrighted to their respective owners. Some contents cited is derived from their respective sources. Please use it wisely.

Kutubkhanah (كتبخانه) Planetarium Negara - Katalog

Tuesday 14 March 2023

Hebahan Pangkalan Data: eLib (e-Sentral)

Sumber: U-Pustaka (https://www.u-library.gov.my/) Perpustakaan Negara Malaysia

 

KLIK SINI: https://pnm.elib.com.my/

PNM e-Lib (e-Sentral)

PNM ELIB merupakan sebuah platfom peminjaman e-buku secara percuma yang ditawarkan oleh Perpustakaan Negara Malaysia dengan kerjasama Xentral Methods. Melalui PNM ELIB, pengguna boleh mengakses lebih 8,000 judul dengan hampir 14,167 akses lesen kepada judul-judul dari penerbit dan penulis dalam dan luar negara dimana sahaja tanpa perlu keluar rumah. Antara kategori judul yang terdapat di dalam PNM ELIB adalah romantik, New York Times bestsellers,  buku rujukan interaktif, motivasi, keagamaan, politik & sejarah dan banyak lagi. Pengguna hanya perlu mendaftar dan log masuk untuk mula meminjam e-buku. Kini pengguna boleh meminjam 5 naskah e-buku dalam satu masa dengan tempoh pinjaman 7 hari. 

 

[Tahap Akses: Akses di seluruh Negara. Klik pada logo untuk memulakan akses. Pengguna kali pertama perlu klik pada butang Register / Daftar di portal PNM eLib untuk mendaftar bagi membuka akaun peribadi masing-masing di portal PNM e-Lib. Sejurus selepas pendaftaran, anda boleh terus mulakan proses pencarian e-buku untuk dipinjam. ] 

 

Untuk lebih kefahaman, sila klik SINI untuk menonton video panduan langkah demi langkah bagaimana untuk mengakses pangkalan data PNM e-Lib. Anda juga boleh klik SINI untuk menonton video latihan penggunaan pangkalan data PNM E-LIb yang akan mengajarkan kepada anda, langkah demi langkah bagaimana untuk menjadi ahli, mengakses, meminjam dan membaca e-Buku di bawah PNM e-Lib, secara berkesan.

 

Keterangan lanjut 

Panduan akses

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.