KL Weather Forecast

KUALA LUMPUR WEATHER

PN Google Calendar

#planetariumnegara #mosti #terukirdibintang #keytothespace #astronomi360 #merakyatkansains #menginsankanteknologi

DISCLAIMER

Disclaimer - This site is only for educational purposes and not for profit. Some images are copyrighted to their respective owners. Some contents cited is derived from their respective sources. Please use it wisely.

Kutubkhanah (كتبخانه) Planetarium Negara - Katalog

Saturday 18 March 2023

Hebahan Pangkalan Data: Odilo - Unlimited Learning Ecosystem

 Sumber: U-Pustaka (https://www.u-library.gov.my/)Perpustakaan Negara Malaysia


KLIK SINI: https://pnm.odilo.us/

Odilo - Unlimited Learning Ecosystem

ODILO adalah peneraju terkemuka untuk perpustakaan pintar dan pembelajaran kolaboratif yang dianggap oleh banyak pihak sebagai "Netflix Untuk Pendidikan". ODILO secara eksklusif menawarkan pengalaman perpustakaan digital yang berciri Netflix. ODILO merangkumi 20,000 bahan bacaan dalam pelbagai bidang termasuk Kemahiran Insaniah, Kesihatan & Kesejahteraan, Perniagaan Umum & Keusahawanan, Pembelajaran Sepanjang Hayat, Sastera & Novel, Pekerjaan dan Kerjaya, Sains Umum, Pendidikan Awal, Novel Cina (Mandarin), dan beberapa e-majalah.

Tahap Akses:Seluruh Negara (hanya untuk ahli berdaftar u-Pustaka Sahaja. Sila klik pada logo dan DAFTAR terlebih dahulu untuk mengakses Odilo. Untuk lebih mudah mengakses, sila muat turun dan pasangkan aplikasi mudahalih iaitu Odilo@u-Pustaka dari Google Play Store (untuk penggunaperanti Android) ATAU dari App Store (untuk pengguna peranti iPad/iPhone) . Pengguna boleh memuat turun e-Buku ke dalam telefon bimbit atau tablet masing-masing di mana ia boleh dibaca sama ada secara dalam talian ataupun di luar talian.
 

Panduan Mengakses:

Langkah 1 : Klik ODILO di sini: >> ODILO

Langkah 2 : Klik SIGN UP

Langkah 3 : Masukan maklumat peribadi anda

Langkah 4 : Klik link pendaftaran yang dihantar ke emel.

Langkah 5 : Kembali https://pnm.odilo.us untuk SIGN IN akaun baharu anda

 

Untuk lebih kefahaman, sila klik pada pautan berikut untuk menonton video langkah demi langkah tatacara mengakses pangkalan data ODILO : Video 1 | Video 2 | Video 3 (video ini tidak dapat dibuka, sila rujuk U-Pustaka

Selepas pendaftaran, satu emel pemberitahuan akan dihantar ke emel yang didaftarkan.
Contoh seperti berikut:

Estimado (NAMA USER BERDAFTAR) 

Hemos recibido una petición de creación de cuenta asociada a tu cuenta de correo. Verifique su cuenta para poder acceder a los diferentes servicios que le ofrece la plataforma PNM Digital Library

Verificar cuenta

Este es un mensaje automático, por favor no conteste a este correo. Si tiene alguna cuestión sobre esta notificación, por favor contacte con el Servicio de Asistencia Técnica.

Muchas gracias. 

Klik pada perkataan Verificar cuenta dalam emel anda untuk pengesahan atau verification dan boleh login terus ke dalam ODILO.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.